Бесіда "Що добре і що погано"
Мета: Уточнити
уявлення дітей про добрі вчинки і погані, викликати бажання піклуватися про
інших, виявляти чуйність.
Виховувати бажання бути чемним, турботливим.
Хід бесіди
І. Вступна частина.
- Діти, як ви тільки прийшли до школи, ми відразу почали вас вчити розрізняти добрі вчинки і погані. Сьогодні ми з вами повторимо як правильно себе вести в різних життєвих ситуаціях, які зустрічаються найчастіше.
ІІ. Ситуації морального змісту.
а) №1. Була велика перерва. Учні грали на вулиці. Пройшов дощ, на асфальті стояли великі калюжі. Катруся посковзнулась і впала в калюжу. Хлопчики, її однокласники, які були поруч, голосно розсміялися. Катруся не могла підвестися, тому що дуже боліло коліно. На очі набігали сльози, а зовсім близько стояли товариші і сміялися.
Раптом до дівчинки підійшов Сергійко, її сусід, допоміг підвестися, почистити одяг, запитав, чи не боляче вдарилась.
Запитання і завдання для дітей:
Як ви оцінюєте поведінку Сергійка?
А як можна назвати поведінку інших хлопчиків?
Чи не траплялося у вашому класі подібних випадків? Розкажіть.
№2. Сашко і Петрик запросили Тетянку покататися на санках з гірки. Тетянка боялася. Сашко сказав, що це зовсім не страшно, й на підтвердження з'їхав сам. Тетянка сіла на санчата. Але на середині гірки вони перекинулися, й Тетянка опинилася в снігу.
Запитання і завдання для дітей:
Як поведуться хлопчики?
Що б ви зробили на їхньому місці?
№3. Мама дала Дмитрику цукерки, щоб він почастував своїх товаришів. Коли Дмитрик вийшов у двір, то побачив, що серед друзів був і його кривдник – Сергійко, який часто грубо його штовхав, обзивав. Дмитрик замислився, як йому вчинити: чи пригощати Сергійка, чи ні?
Запитання до дітей:
Як би вчинили ви на місці Дмитрика?
Чи траплялося з вами щось подібне?
Як ви себе поводили?
№4. У тебе нова цікава іграшка. Всі діти стали в чергу, щоб погратися нею. Але тут підходить твій кращий друг і просить дати іграшку йому.
Запитання до дітей:
Як ти маєш повестися й чому?
б) робота за малюнками.
ІІІ. Гра «Шкідливі й корисні поради»
(Червоні і жовті картки).
1.Ніколи не груби своїм товаришам.
2.Не обзивай їх образливими словами.
3.Давай прізвиська товаришам.
4.Хлопчики пропускають дівчаток першими.
5.Старайся кого-небудь ударити або штовхнути.
6.Якщо твій друг випадково впав, покажи на нього пальцем і смійся.
7.Допомагай батькам.
8.Не забувай з усіма вітатися.
ІV. Гра «Ввічливі слова».
(Хором вставляти ввічливі слова).
Мама послала Маринку до тьоті Ліди за книжкою. Маринка подзвонила в двері, зайшла в квартиру і сказала … (Добрий день). Тьотя Ліда саме відпочивала, дівчинці стало незручно і вона сказала … (Пробачте будь
ласка ). Тьотя Ліда дала дівчинці книжку. Маринка сказала … (Дякую.
До побачення). І пішла додому.
V. Робота над прислів’ями.
«Справжній друг пізнається в біді».
«Ввічливих і лагідних скрізь шанують».
«Не одяг красить людину, а добрі діла».
VІ. Вірш «Чемний герой» А. Костецького
Чемний герой
Вітько - третьокласник
крокує додому
героєм таким,
що не снилося
нікому.
Аж раптом
Вітькові назустріч —
Першак.
Усміхнувся Вітько
і сказав:
— Так-так! —
І, випнувши груди,
підходить до нього:
— Гей, ти!
Потрібно старшим
Давати дорогу! —
І хлопця малого
портфелем як лясне!
Аж всівся на землю
малий першокласник.
Вітько реготнув:
— Так і потрібно,
Щоб знав! —
І далі по вулиці прокрокував.
Висновок. Чемні – це ті, хто поважає старших і менших.
VІІ. Обговорення оповідання
Я. Пінясова «Хто грамотний», який читали на уроці читання
(ст. 53, читанка, 3 клас ).
- Є написане правило «молодші повинні поважати старших».
V ІІІ. Настільна гра «Оціни вчинок».
ІХ. Підсумок.
Обов’язково до всіх вітатися.
Допомагати один одному.
Піклуватися про всіх, співчувати.
Бути добрими, щедрими, чесними.
Виховувати бажання бути чемним, турботливим.
Хід бесіди
І. Вступна частина.
- Діти, як ви тільки прийшли до школи, ми відразу почали вас вчити розрізняти добрі вчинки і погані. Сьогодні ми з вами повторимо як правильно себе вести в різних життєвих ситуаціях, які зустрічаються найчастіше.
ІІ. Ситуації морального змісту.
а) №1. Була велика перерва. Учні грали на вулиці. Пройшов дощ, на асфальті стояли великі калюжі. Катруся посковзнулась і впала в калюжу. Хлопчики, її однокласники, які були поруч, голосно розсміялися. Катруся не могла підвестися, тому що дуже боліло коліно. На очі набігали сльози, а зовсім близько стояли товариші і сміялися.
Раптом до дівчинки підійшов Сергійко, її сусід, допоміг підвестися, почистити одяг, запитав, чи не боляче вдарилась.
Запитання і завдання для дітей:
Як ви оцінюєте поведінку Сергійка?
А як можна назвати поведінку інших хлопчиків?
Чи не траплялося у вашому класі подібних випадків? Розкажіть.
№2. Сашко і Петрик запросили Тетянку покататися на санках з гірки. Тетянка боялася. Сашко сказав, що це зовсім не страшно, й на підтвердження з'їхав сам. Тетянка сіла на санчата. Але на середині гірки вони перекинулися, й Тетянка опинилася в снігу.
Запитання і завдання для дітей:
Як поведуться хлопчики?
Що б ви зробили на їхньому місці?
№3. Мама дала Дмитрику цукерки, щоб він почастував своїх товаришів. Коли Дмитрик вийшов у двір, то побачив, що серед друзів був і його кривдник – Сергійко, який часто грубо його штовхав, обзивав. Дмитрик замислився, як йому вчинити: чи пригощати Сергійка, чи ні?
Запитання до дітей:
Як би вчинили ви на місці Дмитрика?
Чи траплялося з вами щось подібне?
Як ви себе поводили?
№4. У тебе нова цікава іграшка. Всі діти стали в чергу, щоб погратися нею. Але тут підходить твій кращий друг і просить дати іграшку йому.
Запитання до дітей:
Як ти маєш повестися й чому?
б) робота за малюнками.
ІІІ. Гра «Шкідливі й корисні поради»
(Червоні і жовті картки).
1.Ніколи не груби своїм товаришам.
2.Не обзивай їх образливими словами.
3.Давай прізвиська товаришам.
4.Хлопчики пропускають дівчаток першими.
5.Старайся кого-небудь ударити або штовхнути.
6.Якщо твій друг випадково впав, покажи на нього пальцем і смійся.
7.Допомагай батькам.
8.Не забувай з усіма вітатися.
ІV. Гра «Ввічливі слова».
(Хором вставляти ввічливі слова).
Мама послала Маринку до тьоті Ліди за книжкою. Маринка подзвонила в двері, зайшла в квартиру і сказала … (Добрий день). Тьотя Ліда саме відпочивала, дівчинці стало незручно і вона сказала … (Пробачте будь
ласка ). Тьотя Ліда дала дівчинці книжку. Маринка сказала … (Дякую.
До побачення). І пішла додому.
V. Робота над прислів’ями.
«Справжній друг пізнається в біді».
«Ввічливих і лагідних скрізь шанують».
«Не одяг красить людину, а добрі діла».
VІ. Вірш «Чемний герой» А. Костецького
Чемний герой
Вітько - третьокласник
крокує додому
героєм таким,
що не снилося
нікому.
Аж раптом
Вітькові назустріч —
Першак.
Усміхнувся Вітько
і сказав:
— Так-так! —
І, випнувши груди,
підходить до нього:
— Гей, ти!
Потрібно старшим
Давати дорогу! —
І хлопця малого
портфелем як лясне!
Аж всівся на землю
малий першокласник.
Вітько реготнув:
— Так і потрібно,
Щоб знав! —
І далі по вулиці прокрокував.
Висновок. Чемні – це ті, хто поважає старших і менших.
VІІ. Обговорення оповідання
Я. Пінясова «Хто грамотний», який читали на уроці читання
(ст. 53, читанка, 3 клас ).
- Є написане правило «молодші повинні поважати старших».
V ІІІ. Настільна гра «Оціни вчинок».
ІХ. Підсумок.
Обов’язково до всіх вітатися.
Допомагати один одному.
Піклуватися про всіх, співчувати.
Бути добрими, щедрими, чесними.
Немає коментарів:
Дописати коментар