ЦікавинкиКалендар подійПро менеПоради батькамМетодична скарбничка

26.01.16

Весела абетка

Буква до букви —
І виникло слово.
Слово до слова —
Звучить рідна мова

А
Стали букви у рядок
І побігли в дитсадок.
Хто у них за ватажка?
Ну, звичайно,— буква А!

Б
Цілий день біля воріт
Вчив баранчик алфавіт.
Добре вимучив себе,
Та завчив лиш букву Б.

В
Все у зелені довкола:
Пасовища, ліс і поле.
Мчать струмочки до ріки,
Ліплять гнізда ластівки.
І в сороки новина,
Сповіщає всіх вона: —
Наближається ВЕСНА!

Г
Похваливсь Гарбуз м'ячу:
— Як захочу — полечу! —
І захекав, наче міх,
Та піднятися не зміг.
— Я літати ще навчусь,
А от зараз — покочусь! —
Весь надувся він і — трісь! —
На шматочки розлетівсь...
Намотай собі на вус:
Не хвалися, як Гарбуз!

ґ
Загубила ґудзика ґава біля ґанку
І вчинила ґвалт вона
Неймовірний зранку.
З дерева за нею ґедзь спостерігав.
Він порадив ґаві не ловити ґав.
Д
З ліжка Ясочка зіскакує,
До батьків гукає:
— ДЯКУЮ!—
Потім, з'ївши свій сніданок,
Проказала:
ДОБРИЙ ранок!

Е
Брате, глянь,— кричить сестричка,—
Мчить на мене електричка!
А тепер повзе в кімнату
Величезний екскаватор!
Ой, на нас біжить кабан!
Затули мерщій екран! —
Цок! — і вимкнув брат Антон
Телевізор «Електрон».


Є
Вгорі — гачок,
Внизу — гачок,
А поміж ними —
Язичок.

Ж
Я зібрав Жуків чимало,
Та вони всі повтікали,
Я — за ними. Ну й дива!
Заповзли вони в слова:
«Жар, каЖан, поЖежа,
Жито, Жаба, веЖа,
БаклаЖан, пруЖина,
Жало, вуЖ, криЖина...»
Де Жуки ці? ПокаЖіть,
Позбирати помоЖіть.

З
Кружляє ніжно-білий пух,
Міняє зайчик свій кожух,
Вдягає лиска рукавички,
Співають весело синички,

Ведмідь в барлозі вже дріма...
Яка пора, скажіть? ЗИМА.

И
КИлИм ПетрИк бИв, бИв, бИв,—
ТрИ пИлИнкИ вИбИв,
А як сік вИшневИй пИв —
Аж трИ склянкИ, вИпИв.

І
Ей, хлопчику!
Я не хлопчик...
Ей, стовпчику!
Я не стовпчик...
Хто ж ти?
Буква І!
Що в тебе на голові?
Шапка?
Ні. Крапка.

Ї
Їде зайчик у трамваї
І довкола позирає.
Тут підходить ЇЖАЧОК
І говорить:
— Ваш квиток! —
Червоніє зайчик густо
І дає листок... капусти.
Пожував їжак листок.
— Це,— говорить,— не квиток.
Доведеться вам зійти —
І додому пішки йти!

Й
Його зловив я на гачок,
Оглянув зблизька переможно.
Рибина — з гострих колючок,
Жаль, доторкнутися не можна.

К
Вранці півник в курнику
Будить всіх: — Кукуріку!
Прокидайтеся, курчата,
Будем букву К вивчати!

Л
В небі ластівка летить,
З вітром листя шелестить.
Воду п'є лелека.
Сонце палить. Спека.
Дозріває жито.
Яка пора?
ЛІТО.

М
Великі МУРАХИ
Грали в шахи. Маленькі
мурашки — В шашки.

Н
Дві палички-лічилочки
Гуляли у саду,
Аж тут зламалась гілочка: —
Рятуйте, бо впаду! —
Летіла і кружляла,
Хапаючись за клен,
Між паличками впала —
І вийшла буква Н.


О
В зеленім лісі побував
Якийсь художник — і поволі
Дерева перефарбував
У золотисто-жовтий колір.
Ти хто такий? — я здивувавсь.—
Чому тебе не бачив досі?
То придивися,— хтось озвавсь,—
І ти тоді побачиш
ОСІНЬ.

П
Вранці тато з магазину
Приніс дітям пластиліну. ,
Здивувалася Поліна:
— І нащо мені ця глина? —
Пластилін п о м'я в   Павлусь,
До сестрички посміхнувсь,
І в руках у нього виник,
Мов живий, червоний Півник.

Р
Тигреня мале
Ричить.
Яку букву воно
Вчить?

С
Ти чому, сороконіжко,
Не виходиш гратись в с н і ж к и?
Доки взую сорок ніг,
То розтане зовсім сніг.

Т
Через місто мчить трамвай,
Я кричу йому: — Стривай!
Підвези до телеграфу,
Телеграму дам жирафу.
Подзвоню по телефону
Тигру, страусу й пітону.
Відвезеш пізніше в т и р,
До товариша у двір... —
І сказав мені трамвай:
—    Я поїхав, прощавай!
Адже знають добре всі:
Я — трамвай, а не таксі!

У
Скажи, горобчику, чому
Ти так боїшся букви У?
Тобі зізнаюся я, татку,—
Ця буква схожа на рогатку.

Ф
Знає добре буква кожна,
Що хворіти їй не можна.
І тому на фіззарядку
Всі побігли без оглядки.
Зупинилися сестрички
На пісочку біля річки.
Буква Ф гукає збоку:
Всім узяти руки в боки
І робіть, як я, дівчатка,—
Починається зарядка!

Х
Що за буква таємнича?
Не смішна вона, здається,
Хто ж її повторить двічі,
Той одразу засміється.
(Ха-ха)

Ц
Хто це?
Цапок.
Що це?
Ціпок.
А це?
Яйце.
А ти?
Буква Ц?

Ч
Я за мамою скучаю.
Йде з роботи — зустрічаю.
Приготую Чашку Чаю,
Маму Чаєм пригощаю.

Ш
Мчить маШина за маШинами,
Шелестить маШина Шинами.
Раптом щось залізло в колесо.
— Ти навіщо, цвяШе, колеШся? —
Зупинилася маШина,
ЗаШипіла тихо Шина:
Ш-ш-ш-ш-ш...

Щ
Потрудився журавель —
Захотілося борЩу.
Цілий день збирав Щавель
Після теплого доЩу.
Потім вогниЩе розклав
Під калиновим куЩем.
БорЩ смачний приготував —
ПригоЩає всіх борЩем.

Ь
Утікав од вовка заєцЬ,
Аж на дерево заліз.
Причаївся і чекає:
Чи не піде вовк у ліс?
Врешті той подавсЬ до лісу.
І стрибнув униз русак.
Приземлився, не забився,
Бо упав на М'ЯКИЙ ЗНАК.

Ю
Юра рибку упіймав,
Гриць картоплі накопав,
Тато із кринички
Витягнув водички.
А маленька Юля
Принесла цибулі,
Кропу і петрушки,—
Зварить мама юшки!

Я
Хто танцює гарно, дітки?
Я! — Мишко озвався швидко.
А найкраще хто співає?
Я! — знов руку піднімає.
А найбільший хто хвалько? —
Діти крикнули:
Миш-ко!








Немає коментарів:

Дописати коментар